svar på fråga

Skrivet av Ache
Postat 2011-05-19 klockan 16:36:17.
enklare att svara såhär, och sen tyckte jag det var en intressant fråga!


Postat av: liz
vad betyder bloggrubriken "and the bible didn´t mention us" för dig/er?
2011-05-19 @ 13:49:15

svar:
ärligt så är det egentligen bara en fin textrad från Regina Spektor's låt Samson
men om jag ska svara på frågan ärligt så är jag religös, även om jag inte tillhör en religion så tror jag på samma Gud som de andra (muslimer, judar och kristna) och jag anser att även om inte mitt namn står med i bibeln (torahn, koranen) så handlar ändå bibeln om oss, vi människor, och hur det gick till för att vi ska vara här idag.

sen är jag inte bokstavstrogen och jag tror även på vetenskapen så jag förnekar inte big bang t.ex. men då är min fråga till den som förnekar Gud "hur skapades big bang?".

men sen handlar egentligen inte denna bloggen om min religion och jag hoppas detta svarar på din fråga, frid vare med er. 


Kommentarer
Postat av: gemma

sv: ja, säg ändå den som visste det... man VET att det kommer hända. men det går inte att undvika. inte i slutändan. jävla hets...

2011-05-19 @ 18:39:43
URL: http://gemmassecret.blogg.se/
Postat av: PKB

Detta var intressant! Själv tror jag mer på vetenskapen än religion och tror stenhårt på att tex. bibeln är en samling av sagor/myter som fanns för en herrans massa årsedan. Men sånt ska vi inte gå in på för jag kan inte diskutera och argumentera utan att bli arg.



Sen tycker jag visserligen att man ska och får tro på vad man vill, så länge det inte går till överstyr och man försöker frälsa vartenda människa man möter typ, haha! Fanatisk helt enkelt!

2011-05-20 @ 10:24:13
Postat av: ache

håller helt med när det gäller att "frälsa" andra. det man kan göra är att berätta hur man själv ser på religion och ge andra redskap för att lära sig men jag ser inte att man ska tvinga på någon religion då jag anser att tro kommer från hjärtat och man kan inte tvinga någon att tro!

2011-05-22 @ 15:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0