överdos

Skrivet av Ache
Postat 2011-11-15 klockan 18:07:07.

i söndag tog jag min första överdos som kunde gett bestående skador. inte alls planerat utan strax efter tolv, natten till söndagen var jag på fest i närheten av mitt hem.

hade trevligt och mått relativt bra förutom att jag höll på att bli sjuk, efter tolv gick jag hemåt och när jag kom innanför dörren så hälsa jag på min sambo, tog av mig ytterkläderna och gick in i köket. i köket så tog jag fram oxascand och tog en näve, av ren impuls. nu i efterhand så kan det vara av vana, när jag var yngre kunde jag ta massor med Alvedon, i skolan som hemma för att döva ångesten.

gick in i vardagsrummet till min sambo, insåg vad jag gjort och sa åt honom att ringa efter ambulans. sen minns jag bara små frekvenser av att jag spyr och att jag hamna på båren, sen var jag i akutrummet och drack kol. tuppa av flera gånger och fick motgift.

sen söndag efter lunch var jag stabil nog att åka hem.

just nu är jag påväg till min pappa som jag ännu inte träffat sen i söndags. sådant ångest, det var en idiotisk impuls och inget självmordsförsök.

/ache


Kommentarer
Postat av: Lina

Fina fina du! Det gör mig glad dock att det inte var ett självskadande beslut.



Kramar!

2011-11-16 @ 16:44:23
URL: http://sweetasasong.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men hallå! Vad gör du? :( TA HAND OM DIG! Jag blir orolig :( Jag har för övrigt blivit utkastad från avdelningen för att jag inte håller ordinationen och inte gillar maten på sjukhuset. Om du inte gillar bulgur, grönsaker, såser eller kesella så ska du inte börja på capio..

2011-11-18 @ 13:42:56
URL: http://aventyra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Sv: jag vet inte. ska dit på måndag. jag ska säga att jag ska hoppa av och börja om efter nyår.

Tack snälla du. käbner mig som en köttbulle

2011-11-19 @ 14:49:54
URL: http://aventyra.blogspot.com
Postat av: Minna

Å jag känner igen den "reflexen". Jag har legat på IVA, ITVA eller medicin ett antal gånger då jag bara velat döva ångesten och inte dö av den dos jag tagit. Men tyvärr så "leker" vi med döden ändå. En vacker dag kanske dosen blir för hög som kan leda till döden. Ta hand om dig!

2011-12-04 @ 21:34:56
URL: http://stolenmoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0