tänder

Skrivet av Ache
Postat 2012-02-26 klockan 23:35:47.

när man spyr ofta så tar tänderna en hel del stryk.

börjar känna av det rätt mycket nu när det har ökat en hel del med det.

inte nog med att det känns i munnen med små sår och att jag har mer blottade tandhalsar som ger ilningar så blöder tandköttet en hel del.

jag har även bågar på insidan av över och under framtänder efter att ha haft tandställning och nu så har limmet, som håller fast bågarna, börjat lossna på övre. emaljen har blivit mycket sämre.

jag ser alltid till att skölja munnen noggrant efter att ha spytt och väntar så länge jag kan innan jag borstar tänderna, när jag väl borstar så försöker jag vara väldigt noggrann och sköljer även med munskölj efter. har ni några andra tips? hur gör ni?


Kommentarer
Postat av: Belle

Den här "pro emalj" tandkrämen kanske vore något? :) Sensodyne är det väl tror jag.

2012-02-27 @ 01:34:40
URL: http://throwitup.blogg.se/
Postat av: ..

Jag har den där pro-emalj tandkrämen, tycker den är god och den känns bra :) Jag har köpt en tungskrapa, skäms lite över den, men jag tycker det känns bättre när man skrapat rent tungan oxå. Det är väl där all syra fastnar :/

2012-02-27 @ 09:24:14
URL: http://notontop.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0