omnia vincit amor

Skrivet av Ache
Postat 2012-01-19 klockan 21:23:53.
idag har jag gjort lite annat än planerat.
har inte tränat och inte duschat, tanken var att tvätta håret men vet faktiskt inte om det behövs egentligen, kan ju alltid göra det imorgon.

har bakat en äppelkaka till min fantastiska man, till det ska jag vispa lite vaniljvisp och imorgon när han kommer hem (han arbetar natt) så ska ha få en bit att äta till frukost. hah, kanske inte det ultimata men jag vill bara visa hur mycket jag uppskattar honom och sockerkakor är min specialitet, när jag bodde hemma bakade jag det var och varannan dag och hittade på egna kryddblandningar och smaker.

så för att visa honom hur mycket jag uppskattar honom så ska han få det, funderar på att skriva ihop ett litet brev men tror det blir för mycket och vi firar ju ändå två år nästa tisdag så då blir det massor med kärlek.

men han ställer alltid upp för mig, när det gäller pengar, när jag har panik, ångest, tar överdoser och är grinig så står han vid min sida. nu när jag berättade om mina framtidsplaner och visade att jag verkligen ska ta tag i det här så vart han så drivande, han sa att vi ska klara det här, vi ska ordna det här. det som bör påpekas är att det är han som måste fortsätta arbeta på sin arbetsplats som han inte alls trivs på. förhoppningsvis kan han bli förflyttad till annat objekt inom snar framtid.

men för mig, för oss, är det bättre om jag studerar för det kommer leda till bättre inkomst! och eftersom jag är den enda i vår lilla familj på två + två katter som har några planer på högskolestudier så klart att han stöttar mig även om det betyder att han kommer få betala det mesta hemma (han har visserligen redan gjort det den senaste tiden då min ekonomi har varit katastrofal).


hah, förlåt för novellen. allt jag ville säga är att jag skulle nog aldrig orkat det här livet utan min man och jag är extremt tacksam över att han står ut när jag inte är i mitt esse.


bild: Nan Goldin - Simon and Jessica kissing in my shower,
Paris 2001, Matthew Marks Gallery

Kommentarer
Postat av: L

Väldigt fint inlägg. Så mycket kärlek.

2012-01-20 @ 09:10:51
URL: http://glitterlila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0