håkan hellström - en midsommarnattsdröm

Skrivet av Ache
Postat 2012-06-07 klockan 22:33:21.
har inte lyckats äta kvällsmål ännu och middagen var inte alls godkänd,
men jag åt. ska försöka få i mig lite fil strax.


imorgon ska jag på informations samtal på dagvården, jag känner mig rätt
likgiltig men jag tror mitt sinne gör uppror.. rädslan att gå vidare, tankar om
att jag snart kommer börja arbeta igen. tio-tolv veckor går fort och jag kommer
antagligen att börja jobba innan mina veckor på dagvården är slut.

idag har jag varit väldigt irriterad och less. fick säga till behandlare då en
person på behandlingen går och spyr, vilket är otroligt triggande för mig
och för att det finns personer som vill vara sjukast så om man diskuterar
sjukdomen så får man inte tala till punkt för att personerna ska hoppa in med
deras historier. egentligen ska vi ju inte prata om vår sjukdom men det känns
som om vi får ut mycket så med men ja, det är väl till en gräns.

känner att de här veckorna när det gått dåligt så skäms jag något så otroligt
över att jag inte kan hålla mig till något så enkelt som ordinationen och att
låta bli att kompensera.. det är verkligen svårt och jag vill ju att det ska gå
men orken minskar med att intaget minskar och då hamnar jag i en ond spiral.

min koncentration är i botten, har svårt att hålla en rödtråd, har svårt för att hänga med i samtal.



aja, fil var det och imorgon är det iallafall informationssamtal i sollentuna.
blir mycket taxi, tur att jag har min virkning!



förövrigt är ni 50+ läsare här men få som kommenterar,
jag undrar om det är några som skulle hänga på om jag bytte bloggadress?
jag vill nämligen skaffa något nytt för att märka min nystart på att leva.

Kommentarer
Postat av: Jea

Jag läser! Och om du bytte skulle jag fortsätta, bara jag får den.nya dirrmode!



Sv: Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, funderade faktiskt tidigare idag på att precis som du byta blogg. Göra en ny och liksom kicka igång en nystart. Jag tror att jag skulle behöva en ny blogg för att ändra mitt fruktansvärda beteende.

2012-06-08 @ 00:00:16
URL: http://getlower.blogg.se/
Postat av: Zäta

Sv; Vad kul! Har du sett dem live någon gång?

Jag har tyvärr inte gjort det någon gång, men av att ha kollat på intervjuer (youtube är min vän) och lyssnat på deras texter, så får jag ett intryck av att de är himla goa.



Tack.

2012-06-08 @ 06:44:06
URL: http://paperbag.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag följer gärna dig, men det förstod du säkert. Förlåt att jag inte kommenterar, det är nog mest för att jag är lat.



Du är jävligt bra ska du veta!



Kram

2012-06-08 @ 06:58:35
URL: http://sweetasasong.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag skulle lätt fortsätta följa dig om du bytte adress!

2012-06-08 @ 16:25:14
Postat av: Johanna Larsson

Jag hänger på, såklart.

Och du, ge inte upp.



Idag tog jag fan tag i mig själv och sade högt; nu jävlar, nu ska inte sjukdomen få ta mer tid av mig!

Och hittills har jag inte mått ett dugg dåligt. Har till och med ätit pizza och godis. Allt handlar om inställningen. Puss <3

2012-06-08 @ 19:32:02
URL: http://aventyra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gud vad jobbigt. Det är så oerhört triggande när någon gör det. Jag vet själv jag har samma problem. Jag har en vännina som gör detsamma och jag funderar på att pausa våran kontakt för att inte dras ner själv.

Jag tycker du inte behöver umgås med henne som du gör? Säg det till henne. Jag tror man ska vara ärlig och rak när det gäller sådant. Det gynnar alla. Att prata med behandlarna är en sak men jag tror att hon kommer att ta till sig det mer om du pratar med henne skälv. Säg bara. Jag vet vad du gör. och det triggar mig och detta är inte okej.

2012-06-08 @ 22:46:05
Postat av: L

Jag tycker du är så himla duktig som kämpar. Försök att mota bort de där skamkänslorna, de är sånt som förstör så mycket. Se istället hur bra du är som jobbar aktivt mot en förändring. Man vill alltid ta raka vägen, men egentligen går det nästan aldrig och det är ju både förkrossande och tröstande att det är så.



Stay strong<3



ps. Jag följer med om du byter bloggadress :)

2012-06-10 @ 09:34:06
URL: http://glitterlila.blogg.se/
Postat av: L

re: Tack så jättemycket! Bilder finns uppe ;)

2012-06-10 @ 15:29:58
URL: http://glitterlila.blogg.se/
Postat av: together in paris

skulle fortsätta läsa!

2012-06-10 @ 20:20:34
URL: http://forthesimplehearts.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag skulle fortsätta läsa :D

2012-06-11 @ 13:59:34
URL: http://saralundin.devote.se
Postat av: Ellen

jag skulle fortsätta!

2012-06-12 @ 14:29:19
URL: http://feelmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0