hemkörd av polisen

Skrivet av Ache
Postat 2012-01-31 klockan 14:25:56.
ska försöka förklara så gott det går varför jag varit frånvarande.

helgen skulle bli en bra helg, jag skulle ha kul och träffa min älskade PKB.


fredagen låg jag hemma tillsammans med min man pga. en familjeangelägenhet. min magkatarr spökade också. så jag träffade inte PKB.

på lördagen fixade jag mig i ordning, packade med mig en flaska vin och en öl. åt en fantastisk god middag med min man och hade under lördagen ätit både frukost och lunch (visserligen spydde jag lite efter lunchen men inte alls mycket). jag rörde mig mot min kusin och hennes hejdå-fest.

vi dansade och hade kul på förkröket. sen gick vi i samlad trupp till stället vi skulle festa vidare på. väl på stället hade jag skittrevligt men sen hände något. jag vet inte riktigt vad som hände då allt (nästan) är helt svart.

jag har vid något tillfälle först lämnat min väska mitt på dansgolvet* och sen tagit mig ut vid nedre utgång. jag minns smått att jag bråkade med en ordningsvakt och även någon annan.

nästa minne jag har är att en polis leder mig mot en polisbil där jag fick sätta mig. jag slog tydligen mig själv och polisen blev tvungen att hålla ner mina armar (vilket jag inte klarar av, får panik av att bli nerhållen i handlederna).

polisen tog nog min mobil och ringde min man, min man meddelade dem att jag var bipolär och jag minns att polisen frågade mig om detta och ifall de skulle ta med mig till psykakuten. men jag ville inte detta utan jag ville bara åka hem. min man skulle egentligen komma och hämta mig på palts men då jag var aggressiv och min man varken har bil eller körkort så körde polisen mig hem.

väl uppe i lägenheten hade jag både slagit min man, poliserna, mig själv, i väggar och saker och även min mor som senare kom förbi. tur så valde polisen att inte ta in mig pga. våld mot tjänsteman. jag hade spytt i badkaret och sagt till min man "är du nöjd nu?!", jag hade tydligen låtsas bli lugn när min mamma kom och sedan sagt "ska inte du gå nu?".

när min mamma kom till lägenheten så lyckades hon lugna ner mig så polisen överlämnade mig till min man istället för att köra mig till psyk. efter ett tag hade min mamma lyckas få av mig kläder och smycken och lyckas bädda ner mig och jag hade somnat. min lillebror hade även kommit förbi men då sov jag redan.


så jag har varit hemma sedan dess. till jobbet har jag sagt att det är magkatarren. men jag har varit hemma pga. att min man har velat det och att jag faktiskt haft någon så sjuk ångest sedan dess. jag har tagit oxascand flera gånger för att orka med dagen. gråtit om vart annat.

så, imorgon ska jag försöka gå till jobbet men får se hur detta går. ska dit men om jag stannar.



ska även kolla med min psykolog om det finns möjlighet att få testa ett bolltäcke, någon av er som äger/testat ett?


*hämtade väskan igår och även jackan. allt fanns kvar så jag hade tur.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag har bolltäcke :P funkar väl okej, fast jag har det för att jag ska kunna sova lite bättre. När jag har ångest så brukar det inte hjälpa mig, för jag kan inte vara still då hehe. Men det är värt att prova :) jag kan knappt sova utan det nu

2012-02-01 @ 10:57:22
URL: http://justtobethin.wordpress.com
Postat av: +

åh. vet inte vad jag ska säga. kram <3

2012-02-01 @ 15:40:34
URL: http://tystasteg.blogg.se/
Postat av: Sophie

Sv: Jag fick det av en arbetsterapeut tror jag det var. Men prata med din psykolog hon/han borde veta hur man kan få det :)

Kram

2012-02-01 @ 22:34:17
URL: http://justtobethin.wordpress.com
Postat av: Amanda

Det låter som en riktigt jobbig upplevelse. Styrkekram.<3

Postat av: (Eve)

Bolltäcke har jag testat, men kjedjetäcke är mycket bättre imo. De är tyngre och formas runt kroppen. Jag brukar lägga det över magen och bröstet och har ett vanligt täcke över benen när jag ska somna. Lindrar ångesten. De första veckorna märkte jag inte det, men efter ett tag insåg jag att jag sover mycket bättre och har mindre ångest på morgonen.

2012-02-03 @ 18:42:39
URL: http://livetsomeve.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0