tystnaden

Skrivet av Ache
Postat 2012-05-11 klockan 13:25:44.

det är svårt, väldigt svårt. man ska äta inom viss tid och man ska blanda så att man inte äter proteiner för sig och kolhydrater för sig.

sen äter vi efter tallriksmodellen så då kommer ju självklart kolhydraterna in.

jag har haft det okej men nu har jag backat tillbaka flera steg och det gör mig både sorgsen, skamsen men också glad på ett sätt. fast det är ju inte jag som är glad utan det är ätstörningen som blir glad.

jag har sakta börjat kunna erkänna att jag är sjuk, har varit svårt och det faller inte bra i munnen att säga just "jag har en ätstörning, jag är bulimisk".

alla tankar går in i varandra och jag kan inte sortera dem, jag har fastnat i en spiral som verkar vilja gå neråt istället för upp. jag orkar inte prata med någon och börjar dra mig tillbaka, isolerar mig, och det är det sista jag behöver nu. jag vill verkligen prata och umgås med en här och har sett fram emot att få ha henne här på avdelningen men ångesten tillåter mig inte att..

jag har även börjat kompensera på andra sätt än just att kräkas och jag kan verkligen inte komma härifrån och ha nya destruktiva beteenden för då är jag ändå kvar i den här skiten och jag ids inte leva såhär, det tar död på mig. det har tagit ifrån mig halva mitt liv och majoriteten av mina intressen och vänner.

jag kommer nog sluta blogga här inom kort och gå tillbaka till min gamla och då ska jag fokusera på att skriva om att bli frisk, att få börja leva igen..

hoppas ni följer med mig dit, kommer återkomma ang. mitt val.

hur går det för er? vad händer i era liv?
(känn er inte rädda att skriva om viktnedgång och liknande, jag tycker fortfarande om er och jag vill gärna ha er kvar!)


Kommentarer
Postat av: Anna

Fast jag bloggar proana, måste jag kommentera.

Mitt friska jag tycker du är stark, fast Ana skriker åt mig att jag inte får säga så.



Jag, vill säga, fortsätt kämpa mot och inte med ätstörningen!

2012-05-11 @ 13:57:51
URL: http://annaochana.blogspot.com
Postat av: josefine

jag tycker det är kul att du är tillbaka! :) kramar! <3

2012-05-12 @ 23:58:20
URL: http://besexy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0