patti smith - drifter's escape

Skrivet av Ache
Postat 2012-02-07 klockan 22:15:34.
först, tips på bra lista på spotify! älskade bob dylan <3 chimes of freedom

så dagen sluta med 484 kcal.

mycket har hänt idag, väldigt mycket. jag har bestämt mig för att börja med dagvården på capio för min bulimi. anledningen är att jag faktiskt inte orkar. jag vill fortfarande bli smal, mager, men jag orkar inte med hetsen. jag vill ha kontroll igen. jag orkar inte med att maten styr mig. och jag orkar inte må såhär.. jag vill faktiskt ha hjälp.

får se hur det blir med det dock. min psykolog skulle kolla upp ifall man kunde ställa mig i kö direkt då jag redan är "godkänd" för att få komma till dagvården. ska ha möte på capio nu i mitten av mars och då ska jag göra ett stepwise-test, någon som gjort detta?

en sak som jag tycker är jobbigt är hur misslyckad man är som bulimiker, och folk är väldigt duktiga på att påpeka detta också. det är mycket "ja men anorektiker har ju matfobi så det är svårt för dem att äta osvosvo."..
för att det är så jävla enkelt för mig att äta.. eh.

i samband med detta så kommer jag bli sjukskriven, vi ska ha "is i magen", andasandasandas, jag klarar att stanna kvar på jobbet under denna korta tid. det kommer ordna sig. det kommer bli bra.

min man vart glad, har förstår inte riktigt vad det är som kommer hända mer än att jag kommer gå på dagvård måndag-fredag och att jag kommer bli sjukskriven från jobbet. låtit papprena ligga framme men vill inte behöva upprepa ordet bulimi så..

sen har jag även fått direkta order om att inte dricka alkohol. jag får inte dricka alkohol. och det ska jag även få hjälp med.


känns som om det är så mycket jag vill berätta, få tala ut om, men som jag inte kan sätta ord på.. det sitter fast inne i mig istället. så förbannat tröttsamt.




så här såg, blandannat, gårdagens hets ut.. vajjert.

dagens middag:
1/4 av en normalstor gurka, 3 msk tonfisk i olja, 1 msk stora vita bönor,
1/4 normalstor gul paprika, 5 cocktailtomater samt kryddor och lite citronsaft (119 kcal)


Kommentarer
Postat av: +

ska snart börja på dagvård också..

har gjort stepwise nyss.

2012-02-08 @ 01:52:40
URL: http://tystasteg.blogg.se/
Postat av: Johanna Larsson

Jag har gjort stepwise!

2012-02-08 @ 10:51:19
URL: http://aventyra.blogspot.com
Postat av: cuddy

Jag har två inbokade tider för stepwise i mars, vad ska man göra? :(

2012-02-09 @ 07:44:37
URL: http://cuddy.blogg.se/
Postat av: Percy

Varför får du inte dricka alkohol?

2012-02-10 @ 02:36:59
URL: http://butterflykisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0