ångestskrikihuvudet

Skrivet av Ache
Postat 2012-01-19 klockan 18:21:39.
min vän, min älskade vän, har påbörjat sina studier på Sophiahemmets högskola, sjuksköterskeprogrammet.
det är min dröm, hennes med visserligen, men jag vill också. jag har fastnat i mitt förbannade liv så tog jag i det nu, ansökte till komvux och direkt när lönen kommer in så kommer jag även att anmäla mig till högskoleprovet igen och denna gången ska jag även plugga till högskoleprovet. fick 1,0 sist så hoppas på en rejäl höjning detta år.


jag måste då även läsa naturkunskap b och matematik b, vilket är de kurserna jag sökt till på komvux, distans då. men jag ska försöka hänga i hermods lokaler alla timmar jag kan direkt när jag kommer in. så jävla rädd eftersom att jag redan gått där tre gånger och hoppat av. hoppas de inte nekar mig nu. kan ju visa på att jag läst andra kurser med slutbetyg och förhoppningsvis få ett godkännande pga., läser t.ex. för närvarande en högskolekurs på 7,5 hp, denna via ESH, och kommer även starta en via UU på 7,5 hp, så kommer ha 15 hp lagom till sommaren.

men sista anmälningsdagen är den 15 april, högskoleprovet skrivs den 31 mars och 19 mars har jag tillgång att börja studera på Hermods..  så har mindre än en månad kvar tills sista ansökningsdagen. vill ha allt klart tills dess.


-
annars har jag tvättat min katt, min stackars lilla bäbis.

här ligger hon i min famn i en handduk.

Kommentarer
Postat av: johanna

Inget vill jag ha, såklart. Jag ska börja med den ikväll :D

2012-01-19 @ 18:46:18
URL: http://aventyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0