behandling- och bloggflytt!

Skrivet av Ache
Postat 2012-06-11 klockan 23:59:52.
har varit dålig på att blogga men bestämt mig för att flytta bloggen,
jag kommer nog göra det i samband med att jag påbörjar min behandling
på Capio i Sollentuna.

vilket blir från måndag, känns som om jag behöver en ny start och då
passar det sig när jag ska byta plats och kommit en bit på min behandling.


jag kommer alltså att gå min sista vecka nu på capio på löwenströmska sjukhuset
och då varit där i tolv veckor. det känns sjukt jobbigt att behöva ta mer ansvar
än vad jag behövt på sjukhuset eftersom att där så har man alltid haft stöd med
visningstallrik och det har känts mer säkert eftersom man alltid haft någon som
varit på en, nu ska man se till att kunna själv, vilket är något jag har svårt med.

jag låter andra bestämma, styra och ställa för då är det inte mitt val.
på så sätt känns det som om att det inte är jag som går emot sjukdomen utan
att jag inte har något val. rädslan att gå tillbaka till efter avslutad behandling är stor.

men jag tror egentligen att det är sollentuna jag behöver. få komma till en klinik
där folk har kommit längre i sin behandling och börja ta eget ansvar.

det värmer att det ändå är ett par av er som kommer fortsätta att läsa efter att jag
byter bloggadress, jag kommer självklart skriva här till vilken adress, men inte bestämt
mig riktigt vart jag ska ta vägen. inte heller om jag ska fortsätta att vara anonym eller
om jag ska vara mer öppen, för jag skäms inte.. eller det gör jag visst men jag ska bli
frisk och då behöver jag inte längre skämmas.

Kommentarer
Postat av: Belle

Jag fortsätter gärna att läsa hur det går för dig :)

2012-06-12 @ 10:03:53
URL: http://throwitup.blogg.se/
Postat av: Jelena

låter läskigt, men jag är säker på att du fixar det! =) känner igen det där om att lämna över ansvaret. jag har gett ansvaret till min karl, det har varit enklast så för oss båda. jag kan inte själv, det resulterar bara i fastor och hets och spya. jag blir ett monster och han får lida. att bre mig en lunchmacka och laga middag för två istället för en är enklast för honom, och det gör det enkelt och tryggt för mig. jag vet att jag ska äta idag och behöver inte moffa i mig massa äckelpäckel :P hoppas det går bra alltind! =) stay strong :D

2012-06-12 @ 13:37:08
URL: http://felstavad.blogspot.com
Postat av: skinnnylovin

jag fortsätter att följa hur som helst :) kram

2012-06-12 @ 13:51:32
URL: http://skinnnylovin.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0